סמינר ארצי בכנרת :שלב ג'

ב.11.9 יצאו צעירי שלב ג' מכל בתי למרחב בארץ, לסמינר שנתי בקיבוץ האון. הסמינר, הוא אירוע שיא שנתי בתהליך ליווי הצעירים, מפגש קהילתי חד שנתי לכלל הצעירים ולצוות שלנו והזדמנות ליומיים של גיבוש, חופש, כיף ותחושת יחד.

תכנית למרחב פועלת ב-3 בתים ברחבי הארץ: עפולה,הוד השרון ובאר שבע. שלב ג' כולל בתוכו צעירים וצעירות הנמצאים בין סיום השירות הצבאי/לאומי ועד יציאתם למרחב (גיל 25). התכנית מלווה אותם בשלב זה בחייהם ושמה דגש על פיתוח אישי- מקצועי וחיזוק תחושת השייכות. המפגשים השונים במהלך השנה מאפשרים לעמותה ליצור מעטפת ליווי כוללנית הנוגעת בכל תחומי החיים.

הצעירים וצוות העמותה ניצלו את הדרך הארוכה  לכפר הנופש בפעילויות גיבוש , בשירים וארוחת צהריים טעימה. ליד הכנרת, חיכה להם בסבלנות מתחם הנופש הכפרי 'דריה' שבקיבוץ האון. בכפר הנופש, כרי דשא רחבי ידיים, נוף עוצר נשימה וחוף כנרת פרטי ותחום.
לאחר התארגנות מהירה בחדרים, נפגשו צעירי למרחב בסדנה משותפת של חברת Freshbizz המתמחה במשחקי חברה ייחודים. הסדנה כללה משחק סימולציה של סביבה עסקית, בה נדרשו המשתתפים לפעול במגוון "מימדים" של פעילות עסקית. הסדנה מאפשרת לכל משתתף לקבל שיקוף עוצמתי על דרך ההתנהלות שלו, ללמוד בדרך חווייתית דרכים חדשות בהן ניתן לפעול על מנת להתקדם ולהשיג מטרות. צעירי למרחב נהנו, יצרו קשרים חדשים עם צעירים מבתים אחרים וניהלו פעילות עסקית מרשימה!

לאחר מכן, התנסו כולם בסדנת יוגה מרעננת ומרגיעה. לחלק מהצעירים שלנו זו הייתה התנסות ראשונה ביוגה ואפשר להגיד כי זו הייתה חוויה משותפת טובה וחיובית. כולם סיכמו את היום בארוחת ערב ושיחה פתוחה.

WhatsApp Image 2019-09-11 at 17.27.54

היום השני לסמינר  עמד בסימן מים. לאחר ארוחת בוקר טובה הצעירים והצוות נהנו מגלישת סאפ (גלשנים), קייאקים ומנוחה על החוף. מרבית הצעירים העידו כי זו הייתה הפעילות האהובה עליהם. הזדמנות לעצירה משגרת היום יום העמוסה.

קשה לסכם יומיים כה משמעותיים. אך נכתוב כי היה כה מרגש לראות קבוצה  של צעירים וצעירות מכל הארץ מוצאים את המשותף, יושבים יחד ויוצרים חיבורים משמעותיים. יומיים בהם הקשיים נותרו בצד ונפתח מקום, שותפות בקהילה חמה ועוטפת. 

קהילת למרחב.