צעיר 'למרחב' מספר על הדרך מהפנימיה להקמת חברה לבניית אתרי אינטרנט

"אני קובי רוטנברג, בן 25, עוסק בעיצוב ובניית אתרים. לפני כשנתיים הקמתי עסק המציע מגוון פתרונות אינטרנט מתקדמים וביניהם: מיתוג עסקי, עיצוב לדפוס, פיתוח ובניית אתרים ועוד

אחד הפרויקטים האחרונים שלי הוא אתר למרחב, אתר שאני גאה בו מאוד ושומע עליו רק דברים טובים.

לעמותת 'למרחב' היה אתר ישן ולא מעוצב שלא הצליח לשקף עד הסוף את העשייה של העמותה והמידע המוצג, האתר גם לא היה מותאם למובייל, ולכן לבקשתם בניתי אתר חדש לגמרי עם מערכת ניהול נוחה וקלה לשימוש, אתר ריספונסיבי המותאם למובייל ולצפייה במסכים מכל הגדלים. אזור חדשות באתר המתעדכן באופן קבוע עם פוסטים חדשים.

בנוסף, מכיוון ולעמותה היה כבר אתר מבוסס המכיל מידע רב, דאגנו לשמור על הלינקים הישנים ולהפנות אותם לאתר החדש. התוצאה הסופית מרשימה ואיכותית וסוחפת תגובות רבות וטובות.

איך הגעתי לתחום בניית אתרים

מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד נמשכתי אל עולם האינטרנט. תמיד חלמתי ללמוד ולעסוק בזה. האתר הראשון שבניתי היה בגיל 16 – בדרך של ניסוי וטעייה. עברתי בין עבודות עד שהחלטתי לעשות משהו עם העתיד שלי. בסיוע עמותת 'למרחב' נכנסתי לקורס תכנות במכללת טופ-אדיו וסיימתי בהצטיינות, ב-2017 סיימתי קורס נוסף של עיצוב גרפי ובניית אתרים במכללת ג'ון ברייס ת"א.

חודש אחרי שפתחתי עסק והחלטתי לרוץ כעצמאי, קיבלתי פנייה מחברת טק ג'אמפ לעבודה במשרה חלקית. במשך כשנה שילבתי את העבודה יחד עם העסק שלי והרווחתי המון מהעבודה, בין אם זה ניסיון מעשי ובין אם למידה של נושאים רבים בהם רציתי להתפתח ולהתנסות. בעבודה למדתי על שיחות מכירה עם לקוחות, על קידום אורגני וממומן, על עיצוב אתרים ברמה גבוהה, חווית משתמש ועוד.

בזכות הצעד הזה והעבודה המספקת, צעדים שהיו נראים לי קשים ומרוחקים בשלבי פתיחת העסק, נעשו קלים יותר והרגשתי בטוח יותר וצברתי ניסיון רב לעבודה בתחום הזה. אני קם לעבודה בכל יום עם אנרגיות מחודשות ללמוד עוד ולתת מעצמי עוד.

חוויית 'למרחב' שלי

כל הילדות שלי גדלתי בפנימיית 'עלומים' בכפר סבא, לקראת סיום הפנימייה סיפרו לי על עמותת 'למרחב' שמלווה צעירים מסיום הפנימייה למשך 8 שנים. מלבד זה שתמיד דחיתי כל עזרה שרצו לתת לי, זה היה נשמע אחלה תכנית וזרמתי עם העניין. הגעתי לשלב המיונים, התקבלתי, וככל שעבר הזמן הרגשתי תחושה שקצת לא מוכרת לי: פתאום יש בית עם אנשים שבאמת אכפת להם ממך ואתה מרגיש שזה המשפחה שלך. במיוחד כשיצאתי מהפנימייה ופתאום אני לבד ואין לי עם מי להתייעץ, אז למרחב סיפקו בדיוק את זה. בשיחות עם המלווה פתאום התחלתי להסתכל על העתיד שלי ולתכנן אותו, במקום להישאר בלחץ ובהישרדות של ההווה.

בתקופה זו גם עבדתי ללא הפסקה במסעדות על מנת לנסות לכלכל את עצמי ופשוט לשרוד, לא חשבתי לרגע על מסלול לימודים או על העתיד שלי, חשבתי שאעבוד כל החיים בעבודות מזדמנות, אלא אם כן ייפול עליי מהשמיים סכום של כסף ואוכל לעצור וללמוד משהו שאני אוהב.

כש'למרחב' הציעו לי סיוע כספי במסלול לימודים ובנוסף סיוע במלגת קיום, תפסתי את זה בשתי ידיים והשקעתי את כל כולי בלימודים שאני הכי אוהב, בתוך שנתיים סיימתי בהצטיינות קורס של תכנות וקורס נוסף של עיצוב ובניית אתרים, מיד בסיום הלימודים צברתי ניסיון רב בעבודה בחברה מובילה בבניית אתרים, תוך כדי העבודה פתחתי עסק והתחלתי לעבוד כעצמאי. כיום אני משקיע את כל כולי בצמיחת העסק, ומספק שירותים כעצמאי לחברה בה עבדתי בעבר וללקוחות פרטיים נוספים. היום, אני מרגיש יותר מתמיד מוכן לצאת למרחב, עם המון ביטחון ותחושת עצמאות, עם המון ידע שרכשתי במהלך שנות הליווי ב'למרחב' ותפיסת חיים שונה מהילד שהגעתי.

ממי אני מקבל השראה

במהלך הקורס הראשון שלמדתי בתכנית 'דרך המלך' של עמותת עלם, ליווה אותנו דרור מנדלבאום בהתנדבות מלאה, גם לאחר סיום הקורס התייעצתי עם דרור על פתיחת העסק והוא עזר לי מאוד בייעוץ מקצועי וענייני, תמיד נתן לי להרגיש חופשי לשאול ולהתייעץ בכל נושא.  את הביטחון לפתיחת העסק קיבלתי ממנו ותמיד אודה לו על כך.

אני זוכר שתמיד הסתכלתי עליו וחשבתי לעצמי: למה שהבנאדם יבוא כמעט בכל יום לתרום מעצמו ולהתנדב בחינם ללא כל תמורה? גם בכל השנים שגדלתי בפנימיות ותמיד נפגשתי עם מתנדבים, אף פעם לא הבנתי אותם והייתי חושב, לכו תעבדו מה אתם עושים פה? ודווקא מהמקום הזה תמיד רציתי להחזיר ולהיות גם בצד השני, של המתנדב.

בזכות דרור והמתנדבים שהכרתי, קיבלתי השראה ונכנסתי להתנדב בעמותת אח בוגרהמ  חברת בין מתנדבים למשפחות וילדים שחסרים להם דמות הורית, באמצעות מפגש אחד בכל שבוע. במשך כבר 5 שנים אני מלווה ילד ומבין היום את הסיפוק של ההתנדבות, כמה זה יכול לעזור גם לילד וכמה אני לוקח ומקבל מהמקום הזה.

עם הפנים קדימה

בעוד 5 או 10 שנים אני רואה את עצמי ממשיך להשקיע את כל כולי וזמני בצמיחת העסקמקווה שאהיה עצמאי לחלוטין עם שקט כלכלי ונפשי ואמשיך תמיד לעשות את מה שאני הכי אוהב על הצד הטוב ביותר. תמיד אלמד עוד, בייחוד בעולם האתרים, עולם המתחדש כל הזמן ובמהירות, בכל פרויקט חדש אני לומד עוד דברים וזו בדיוק השאיפה שלי, תמיד ללמוד ולהתפתח.

זו הזדמנות טובה לומר תודה לכל צוות 'למרחב' על הצד הטוב של החיים שהכרתי בזכותכם, ועל שינוי הסתכלות וחשיבה שבלי זה, אני לא יודע לאן הייתי מגיע היום.

אנחנו רוצים לברך את קובי שנבחר על ידי שולה מוזס, זוכת 'אות הנשיא למתנדב לשנת 2018' לקבל את 'אות הנשיא למתנדב - דור ההמשך' ומדגים נתינה ועשייה אמיתיים דרך ההתנדבות שלו בחמש השנים האחרונות בעמותת 'אח בוגר אחות בוגרת בישראל'".