פתיחת תכנית ההכשרה האקדמית לעובדים עם צעירים

ב12.3  פתחנו את תכנית ההכשרה האקדמית לעבודה עם צעירים במרכז האקדמי רופין. תכנית ייחודית ופורצת דרך. את התכנית החלו כ-15 עובדים ועובדות שנחשפו במפגש הראשון לתהליך הלמידה הייחודי המצפה להם. עקב משבר הקורונה, החל מהמפגש הבא   כלל התכנים יועברו בצורה סדירה במערכת הלימוד מרחוק שיצרה מכללת רופין .

התוכנית 'מעבר בטוח' – להכשרת חונכים מלווים  לצעירים, נוצרה ביוזמת 'עמותת למרחב', בשיתוף עם 'מרכז אקדמי רופין' להכשיר כוח-אדם מקצועי ייעודי וייחודי לתמיכה וליווי של צעירים בתהליכי המעבר שלהם אל החיים הבוגרים. במסגרת זו יחשפו הסטודנטים לסוגיות שונות הקשורות למצבם של צעירים בסיכון בישראל, לידע התיאורטי וידע הפרקטי שהתפתח בנושא. ילמדו את התיאוריות הרלוונטיות (הנוגעות בבגרות בהתהוות, בגיבוש הזהות, בחוסן אישי וכו') וירכשו מיומנויות הנדרשות כיום לעבודה עם צעירים ממגזרים שונים, תרבויות שונות ובמגוון 'תחומי החיים' השונים בחיי הבוגרים. התוכנית תציג את השירותים שפותחו בארץ ובעולם לנושא, ובעיקר תתמקד בפיתוח הזהות המקצועית של העובד המלווה את הצעירים להתמודדות האפשריים לקידומם ושילובם בעולם המבוגרים. 

במסגרת התוכנית הסטודנטים יבחנו ויגבשו את עמדותיהם, ותפיסותיהם בנוגע לסוגיית 'הצעירים במעבר', יאמצו נרטיבים רחבים יותר על עצמם ועל הצעירים אותם הם מלווים,  יהיו מודעים ורגישים למצבם, יהיו בעלי יכולת עמידה במקרים של צעירים בעלי צרכים ייחודיים על רקע אישי, מגדרי, תרבותי, חברתי, דתי וכו'. ויגבשו את מהות תפקידם כמלווים (מנטורים)  משמעותיים  לצעירים במעבר אל החיים הבוגרים והעצמאיים.  

מאחלים לכל המשתתפים המון הצלחה ולימודים משמעותיים ומרתקים במיוחד(!) .