מרחב למימוש עצמי:ביקור בדירת ההמשך לצעירות מרקע חרדי

היום, הגיעה שולה מוזס, מייסדת 'עמותת למרחב', יחד עם הצוות המנהל, לביקור מרגש בדירת ההמשך לצעירות מרקע חרדי. מזה כשנתיים, מפעילה 'עמותת למרחב' פרויקט ליווי לצעירות חרדיות בגילאי     18-24 ללא עורף משפחתי, בוגרות 'הוסטל ניגונים' שבירושלים, כאשר 'עמותת בת מלך' מפעילה את דירת ההמשך באופן מעשי.

הצעירות והצוות המלווה בדירה נהנו מאוד מהביקור, שיתפו בחשיבות התכנית, העידו כי הליווי תורם להן מאוד וסיפרו כיצד ההכוונה והתמיכה של המלווה שינו את חייהן לטובה. לכולן היה חשוב לספר על החוויה האישית ועד כמה הן מעריכות את הסיוע שהן מקבלות בכל יום. צוות למרחב התרשם מהעשייה המשמעותית, מהמרחב המעוצב והנעים והתרגש מהצעירות המקסימות שלכל אחת מהן כוחות רבים. 

בגיל 18 מסיימות הצעירות את התהליך בהוסטל וצריכות לחזור לקהילה ולמקום ממנו הגיעו, או לחילופין להסתדר בכוחות עצמן. המציאות מלמדת שהנערות עדיין זקוקות לליווי ותמיכה גם בגיל זה. לשם כך הוקמה עבורן הדירה הייחודית בה הן מתגוררות ומנהלות את חייהן באופן עצמאי ומאידך מקבלות ליווי תמיכה הדרכה והכוונה להמשך. 

עמותת למרחב המתמחה בליווי ובהכוונה של בוגרי מסגרות, מספקת מעטפת של ליווי מקצועי ע"י רכזת מן המגזר החרדי שמבינה את האתגרים, הדרכים והדקויות של העבודה עם המגזר החרדי.

פסיה, המלווה את הצעירות, סיפרה שהמטרה המרכזית היא להכין את הצעירות לחיים עצמאיים. בין אם מדובר בשירות, לימודים, תעסוקה, כאשר המטרות מאד שונות מאחת לאחת. בנוסף, יש את החלק של לפגוש את הצעירות , לדבר, לשתף, להכיל, לתת זווית ראייה נוספת – מוצאים יחד את המטרה והיעדים.

תודה לצוות עמותת בת מלך, הוסטל ניגונים פסיה המלווה והצעירות על אירוח נהדר וחוויה מרגשת!