מסיימים שנה: קבוצת צבא של תכנית שותפים לדרך

ב-15.8, נפגשו צעירי שלב ב' (צבא) של תכנית "שותפים לדרך", בבית למרחב באר שבע, למפגש סיום השנה. את המפגש הובילו אפרת וחן (מתמחות  בקרימינולוגיה שיקומית) ונועה בת השירות הלאומי. 

מפגש הסיום ופרידה של קבוצת צבא בתוכנית שותפים לדרך, מסמל את סופו של תהליך קבוצתי- שנתי. במהלך השנה עברו החיילים תהליך קבוצתי משמעותי שעסק בהתפתחות האישית ובהתמודדות עם הקשיים בתקופת הצבא. המפגש היה מרגש מאוד, הצעירים שיתפו בכלים שהם לוקחים איתם הלאה להמשך הדרך, כמה הקבוצה הייתה חשובה עבורם וכמה הם מחכים לשנה הבאה. יחד, סיכמו כולם את השנה העמוסה שהייתה ואת החוויות המשותפות. הייתה חוויה משמעותית עבור כולם!

זמן השירות הצבאי הינו תקופה מורכבת עבור צעירים רבים ומורכבת במיוחד עבור צעירים חסרי עורף משפחתי. תכנית "שותפים לדרך" מעניקה מעטפת תומכת ויציבה גם בתקופת הצבא. התכנית מאפשרת לצעירים התמודדות פשוטה יותר עם אתגרי התקופה. לאורך השנה נפגשה קבוצת החיילים באופן חודשי לצד ליווי פרטני צמוד. הליוווי הקבוצתי כלל הנחייה ממוקדת, פעילויות עם תכנים רלוונטיים, שיתוף בחוויות שונות בזמן השירות ושיח משמעותי.

תכנית שותפים לדרך נוצרה בשיתוף פעולה של עמותת 'למרחב', הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול ועיריית ב"ש. התכנית הינה ייחודית וארוכת טווח ומטרתה ללוות צעירים ללא עורף משפחתי וצעירים בסיכון, תוך ליווי אישי וקבוצתי מעמיק, אשר יבטיח את השתלבותם כאזרחים פרודוקטיביים ושווי הזדמנויות, שאינם נתמכים ע"י המדינה.