להתכוון ולהתקוון: ליווי ופעילות דיגיטלית בבתי למרחב

ואצלנו?
הכל כרגיל..רק online!

בתקופה האחרונה, עקב הבידוד החברתי ומשבר הקורונה  נאלצנו להעביר את כלל הפעילות  למתכונת און-ליין וראינו שזה אפשרי לגמרי. מאז התקיימו לא מעט מפגשים  משמעותיים במרחב הדיגיטלי של בית למרחב. רצינו לשתף אתכם בכמה מפגשים משמעותיים:

👈סדנת "זכויות בעבודה והתנהלות כלכלית" עם עדי לנדאו סמנכ"לית הכספים של עמותת למרחב. בסדנה, חיילים משוחררים מתכנית 'שבילים במרחב' קיבלו תשובות לכל השאלות הכי בוערות בתקופה הזו. תודה עדי!

 👈 תכנית ההכשרה האקדמית לעבודה עם צעירים במרכז האקדמי רופין יצאה לדרך באופן פרונטלי אך ממשיכה במפגשים השבועיים כרגיל, רק מרחוק. המפגש הדיגיטלי הראשון עבר בצורה נהדרת, כיף לגלות שאפשר גם אחרת. התכנית נוצרה ביוזמת עמותת למרחב בשותפות עם היחידה ללימודי חוץ וניהול קריירה. 

הצצה קטנה לקבוצות הדיגיטליות שנערכו גם בב"ש ועפולה. הקבוצות התקיימו עבור הצעירים לצורך שיח על המצב והשפעת התקופה האחרונה על חייהם. 

 הרמת כוסית דיגיטלית בהוד"ש:

ממש לפני ערב החג נפגשו צעירי למרחב הוד השרון והמלווים למפגש זום חגיגי ומשפחתי במיוחד. אל המפגש הצטרפה שולה מוזס (האמא של למרחב ) ויחד כולם דיברו על התחושות והמחשבות בתקופה זו, הרימו כוסית ואיחלו אחד לשני חג שמח. גם לאחר החג עדיין כיף להזכר.

 

קבוצות תוכן בשותפים לדרך:

דוגמה לליווי ייחודי ניתן למצוא בתכנית 'שותפים לדרך' שבב"ש. צוות התכנית הבין מהר מאוד שהצעירים לא אוהבים את המעבר של הקבוצות לזום. אז… הם עברו לקבוצות קטנות עם תוכן ייחודי. קבוצה של 4-5 צעירים נפגשת כמעט בכל שבוע. למרות שניכר שיש עוד הרבה מה ללמוד על קבוצות בזום, הם מגיעים לכל מפגש!

הכלים לליווי מרחוק נכנסו לחיינו בבת אחת ולכן אנו נדרשים כל הזמן ללמוד, להתגמש ולהיות קשובים לצרכים של הצעירים והצעירות ואם רק נפתח את הראש נוכל לתת את הליווי הכי מקצועי ואפקטיבי שישרת את הצעירים והצעירות שלנו.