ירדן רוזנמן וולקן

למרחב בשבילי…

למרחב בשבילי זה – להתקדם.

מה הזכרון הראשון שלך מהתכנית?

הגעתי ללמרחב במקרה דרך מישהי ששמעה על זה כדרך אגב (אני לא זוכרת מי) וחשבה שאולי יתאים. באתי לנסות, לראות איך זה. הזיכרון הראשון שלי מהתוכנית האמת היה הסינון הקפדני שמאוד הפתיע אותי, סינון לא קצר שמצד אחד קצת הלחיץ אותי בעוד שמצד שני נתן לי ביטחון, כי הגעתי למקום שלא מקבל כל אחד והסגנון של  הצעירים שמתקבלים לתוכנית הוא שונה ממה שחשבתי. שמחה שהתקבלתי והמשכתי בתכנית. 

איזו חוויה משמעותית את/ה זוכר מהתקופה ? 

החוויה הכי משמעותית שהייתה לי הייתה היא שהגעתי לפגישה בערך שבוע לפני השחרור שלי. פגשתי את מירב שהייתה המלווה שלי. זו הייתה תקופה לא פשוטה עבורי, עם הרבה אי ודאות לגבי העתיד ותחושות מורכבות. בפגישה דיברנו על תחושה כללית כזאת של חוסר אונים כי אמנם היו לי תכניות לעתיד ומצאתי עבודה מיד לאחר השחרור אבל היא הצריכה ממני לקנות כרטיסייה לאוטובוס ולא היה לי איך. השחרור שלי היה ב-20 ביולי ומענק השחרור נכנס רק ב-1 לאוגוסט ואני נשארתי בלי יכולת אפילו לממן נסיעה לעבודה או בגד להגיע איתו. אחרי שיצאתי מלרחב וכבר 20 דק' לתוך הנסיעה הביתה קיבלתי טלפון ממירב המלווה שאמרה לי להסתובב ולחזור. כשהגעתי גילית שלמרחב החליטו לתת לי סיוע חירום וקיבלתי סכום משמעותי שעזר לי להתקיים. אני פשוט התחלתי לבכות כי התחושה הזאת של חוסר אונים התחלפה בתחושה שפתאום יש מישהו שדואג לי, שאני לא לבד. אמנם זה היה כלכלי אבל זה ריגש אותי בדרך שאני לא יכולה לתאר.

מה קיבלת מהתהליך בלמרחב? 

אני מאמינה שקיבלתי המון. קיבלתי את הביטחון בעצמי שאני יכולה ואני שווה. קיבלתי את הידיעה שגם כשלפעמים מרגיש שאני לבד בעולם, זה לא נכון, יש מי שיעמוד לצידי. קיבלתי את הכוח למצוא את הדרך שלי בעולם ואת הנחישות ללכת על מה שאני רוצה ולא לתת לשום דבר לעצור אותי. בסוף הלכתי  ללמוד בבינתחומי למרות שאני לא באה מבית עשיר פשוט כי זה מה שהרגיש לי שמתאים לי. לא חושבת שהייתי עושה את זה בלי התכנית.  קיבלתי את הבטחון והידיעה שאני אהפוך את העולם ובסוף אשיג את מה שאני רוצה ולא אתן למגבלות שנולדתי אליהם למנוע ממני לעשות את זה.

איזה מסר היית רוצה להעביר לצעירי למרחב המתחילים את התכנית? 

לצעירים שמתחילים את התוכנית הייתי רוצה להגיד שידעו לבקש, שילמדו לקבל, שיידעו לנצל את התקופה הזו ואת התהליך בתכנית ושרק ייקחו את זה איתם הלאה גם לחיים שאחרי. אני יודעת שהייתי יכולה להוציא הרבה יותר אם הייתי דואגת להקדיש יותר זמן ולתת לה יותר מקום בחיי, אבל אני כן מוקירה ומעריכה כל רגע בתוכנית ומקפידה לחפש את הדרך להעביר את זה הלאה.

איפה את היום?

אני היום עורכת דין בפירמה גדולה (גורניצקי), בהתמחות – מסחרי בינלאומי והייטק. אני בת 31, נשואה לבן הזוג מהתיכון ויש לנו שני כלבים.