יום אקדמיה בבית 'למרחב' הוד השרון

בשבוע שעבר התקיים יום אקדמיה בבית 'למרחב' הוד השרון שארגנה צעירה של 'למרחב', מוריה שדה, שלומדת משפטים באוניברסיטה העברית ושרצתה להעביר לצעירים את המסר שעל אף שהדרך לאקדמיה לעיתים מאתגרת, חשוב לא לוותר. ליום האקדמיה הגיעו גם הבוגרים ליאן יושבייב, אנדריי דגאיי וגיל פנקוס ששלושתם לומדים לקראת תואר שני. הם סיפרו על הדרך שלהם אל האקדמיה, הקשיים והמכשולים שעברו עליהם. בנוסף, קיבלו הצעירים אינפורמציה על המלגות הקיימות, על קבלה לאוניברסיטה במקרה שהציונים לא תמיד עומדים בסף הקבלה, ועל האופציות להעזר בדרך. היה מלמד, מעשיר ומעורר השראה.

שתפה אותנו ליאן יושבייב, בוגרת 'למרחב' שפגשה את הצעירים ביום האקדמיה: "כל הדרך חזרה הביתה הרגשתי כמה הלב שלי התרחב בעקבות השעתיים האחרונות וכמה אני גאה להיות בוגרת של הבית הזה. התרגשתי לראות את הניצוץ בעיניים של כל אחד מהצעירות והצעירים, התרגשתי לשמוע אותם חולמים, מתנסים, ומבינים שיש דרכים שונות להשיג את אותה מטרה. אבל הכי התרגשתי לראות שיש לנו ייצוג לא קטן גם בתחום הריאלי. בתקופתי פחות צעירים העזו לחלום על מקצועות ראליים כמו הנדסה וההרגשה היתה שהתחום הזה הוא נחלתם של צעירים מרקע מאוד ספציפי.

לשבת בתוך מעגל של יותר מ-20 צעירים ולראות שתחומי העניין והחלומות שלהם כל כך מגוונים,  מראה לי שהם באמת בוחרים, עושים חושבים ולא מתפשרים. המון תודה על רגעים קטנים כאלה. הם ממלאים אותי מוטיבציה ותקווה שכמעט הכל,  אפשרי."