חיילות בודדות, מלגאיות ומצטיינות משרד הקליטה!

אנו גאים במיוחד בעלמה גרוסמן ופולינה גורקין, מלוות בתכנית שבילים במרחב, מלגאיות המנהל לסטודנטים עולים של משרד העלייה והקליטה שנבחרו כמתנדבות מצטיינות. הן נבחרו מתוך אלפי סטודנטים עולים  על התנדבותן הראויה להערכה ושבח ועל המוטיבציה, המסירות והמקצועיות הבולטת שלהן בליווי חיילים בודדים משוחררים. 

 

בתחילת יוני התקיים הטקס המרגש במעמד חברת הכנסת פנינה תמנו שטה ובו קיבלו את תעודת ההצטיינות ומלגת הוקרה נוספת. עבורן, זו הגשמת חלום וסגירת מעגל, חוויה מעצימה בה זכו לתת מעצמן עבור אותם צעירים שנמצאים במקום בו היו. עלמה מספרת: " שמחה מאוד לקחת חלק בתכנית הזו. בחרתי אותה משום שהייתי בעצמי חיילת בודדה ורציתי לקחת חלק במיזם כזה. מדובר בהתנסות מאתגרת אבל מאוד מעניינת. שנה זו הייתה מאוד לא פשוטה עבור הצעירים. הקורונה גרמה לרבים מהחיילים המשוחררים להיות מובטלים רבים מהם השתחררו השנה ועוד לא הספיקו לעבוד ולכן לא היו זכאים לחל"ת. היה קשה מאוד לראות כיצד הצעירים מנסים להתקדם בחיים, אך מצבם הכלכלי לא מאפשר להם. תמיד יש הצלחות קטנות, חייל משוחרר שמצליח לקבל סיוע כספי, עוד אחד שמוצא עבודה… זה תלוי במוטיבציה של הצעיר והמענים בשטח.

 

עלמה, עלתה לארץ בשנת 2018 מצרפת, סטודנטית להוראה באוניברסיטת תל אביב. בתחילת השנה החלה בליווי של 10 צעירים ועד מהרה גדלה הקבוצה וכיום היא מלווה כ-40 צעירים. היא מהווה עבורם כתובת וגורם משמעותי לשאלות, לפתרון בעיות, לחשיבה ותכנון חיי האזרחות. היא מעניקה מנסיונה כחיילת בודדה, מגלה יוזמה ועצמאות רבה ועושה ככל שניתן לתת מענה טוב ומקצועי לכל צעיר.

 

פולינה, עלתה לארץ בשנת 2014 מאוקראינה, סטודנטית לסיעוד במכללת עמק יזרעאל. בשיאו של משבר הקורונה ליוותה כ-40 צעירים וצעירות והפכה לכתובת משמעותית  עבורם.  בזכות יכולתה לבסס קשרים משמעותיים הבנויים על  אמון מסירות ומקצועיות סייעה באופן מעורר השתאות לעשרות צעירים.  ובכל מקרה מורכב תמיד עירבה את הגורמים המתאימים וליוותה את הצעיר או הצעירה עד שנמצא מענה.

 

תכנית שבילים במרחב מעניקה ייעוץ והכוונה ראשונית לחיילים בודדים משוחררים. את התכנית מפעילים סטודנטים, מלגאי תכנית שח"ק- שירות חברתי קהילתי של משרד הקליטה שהיו בעצמם חיילים בודדים משוחררים. עמותת למרחב, מפעילה את התכנית, מאתרת את החיילים הבודדים המשוחררים ומכשירה את המלגאים לליווי מקצועי ורב תחומי. בתכנית משתתפים כיום  כ- 400 חיילים בודדים משוחררים  אשר זוכים לליווי פעיל ובעצימות משתנה ע"י עשרות מלגאים המעניקים ייעוץ ומיצוי זכויות בתחומים מגוונים: תעסוקה, השכלה, דיור ועוד.

התכנית פועלת בשותפות עם קרן גרוס ותכנית יתד כאשר המנהל לסטודנטים עולים  מפנה את המלגאים המתאימים  לליווי. הנבחרת השנה הייתה איכותית במיוחד וכללה סטודנטים עולים מאתיופיה, שוודיה, רוסיה, ארה"ב, צרפת, קנדה בלגיה, אוקראינה. איטליה ובוגרת למרחב אחת.