5 טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בזמן הלימודים

זהירות הלוואה!   

בתקופה לחוצה מבחינה כספית כדאי לשקול היטב לפני לקיחת הלוואה או כניסה למינוס. לא מומלץ לקחת הלוואות למטרות חולפות (כמו טיול, חופשה, אירוע, הוצאה חריגה) ואם בכל זאת החלטתם לקחת הלוואה, בדקו היטב את תנאי הריבית המוצעים ובצעו "סקר שוק" על מנת לקבל את התנאים הטובים ביותר.

פטור מעמלות 

משלמים עמלות בחשבון הבנק? לרוב ניתן לקבל פטור מלא או חלקי מעמלות הבנק עם הצגת תעודת סטודנט. גשו לסניף הבנק הקרוב ותוודאו שאכן אתם מקבלים את הפטור המגיע לכם.

גם בעבודה יש זכויות!
גם עבודה במשרה חלקית ובמעט שעות בחודש צריכה לעמוד בדרישות חוקי העבודה!                    חוקי העבודה קיימים כדי להגן עליכם ולסייע לכם כעובדים. תלוש שכר, שכר מינימום, חופשה בתשלום, תשלום עבור שעות נוספות ועוד – אלה הזכויות שלכם. הכירו אותן ובדקו שאתם מקבלים מה שמגיע לכם! 

גרים עם שותפים?
ניהול ההוצאות המשותפות של הבית יכול להיות מסובך ומתסכל. השקיעו ערב אחת ביצירת סדר ורשימות לגבי ההוצאות המשותפות וקיבעו מראש כיצד יחולקו בין השותפים ואיך יועבר התשלום.
שימו לב כי חלק מההוצאות צריך לחשב לפי חודשיים ולא חודש ( כגון חשמל, מים, גז, ארנונה) . 
במקרים רבים ניתן לבקש לפצל את החשבון לחיוב חודשי כדי להקל על ההתנהלות השוטפת. תכנון נכון של ההוצאות בדירת שותפים יכול לסייע לכם בניהול ההוצאות  ולמנוע תסכולים בהמשך.

למשוך מזומן? רק בבנק!                                                                                                    שימו לב, מכונות המזומנים (כספומט) שאינן צמודות לבנק גובות עמלת משיכה גבוהה על כל משיכה     ( בין 5₪ ל 11₪ ). השתדלו להמנע ממשיכה מהן. תכננו מראש את כמות המשיכה כדי לא לבצע משיכות קטנות ומרובות, שיעלו לכם כסף מיותר!

כתבה עדי לנדאו, סמנכ"לית הכספים של עמותת למרחב, מייעצת לפרטים ומנחת סדנאות לחינוך פיננסי. עדי מייעצת ומנחה מפגשים וקבוצות צ'אט אינטרנטיות לצעירי למרחב בנושאים שונים: חיים עם תקציב, חובות, זכויות עובדים, אשראי, חסכון וכו'. במפגשים השונים מתמקדים במתן מידע, הדרכה וכלים שיעזרו לצעירים להתמודד עם האתגרים הכלכליים עימם הם מתמודדים.

מודל הליווי הכלכלי בעמותת למרחב הינו מודל חדשני המעניק כלים להתנהלות כספית המקדמת עם חייהם של צעירים ללא עורף משפחתי ומאפשרת להם לתכנן את עתידם באופן מיטיבי.