למרחב מסכמת את שנת 2017‎‎

חזונה של עמותת 'למרחב' הוא להביא לשינוי חברתי מקיף על ידי התערבות רב-מימדית, אינטנסיבית וארוכת טווח בחיי צעירים חסרי עורף משפחתי ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, במטרה לאפשר להם לשבור את תקרת הזכוכית האקדמית, המקצועית והחברתית ולהבטיח את השתלבותם בחברה כאזרחים פעילים ועצמאיים, התורמים לחברה, וכסוכנים לשינוי חברתי.

לאחר 16 שנות פעילות, בהן פותח מודל המשנה את חייהם של מאות צעירים ללא עורף משפחתי ומעניק להם אופק לעתיד בטוח ושוויוני, אנו מסכמים את שנת 2017 בהשלמתו של תהליך הפיכת 'למרחב' לארגון תשתית מוביל בתחום הצעירים ללא העורף המשפחתי. משמעותו, להוות בית מקצועי ואיכותי עבור כל הגורמים העוסקים בליווי אוכלוסייה זו ולהעניק ידע ומענה לכל צעיר וצעירה בישראל וכן, לארגונים חברתיים, גופים ציבוריים ואנשי המקצוע המלווים אותם.

לשם הצלחת התהליך, יחד עם תמיכתה המתמשכת של קרן מוזס וולפוביץ ובהובלתה, נדרשו שותפויות חזקות ואמיצות, שיחדיו צעדנו בדרך לקידום החזון:

1) יחד עם קרן משפחת אקרשטיין, פיתחנו את התהליך האסטרטגי ליצירת ארגון תשתית ושיתוף פעולה בין מגזרי.

2) יחד עם קרן פרד אייזק וג'וינט-אשלים (בחסות משרד הרווחה) ובאמצעות תכנית יתד, הרחבנו את התשתית והקמנו את מרכז השותפויות, המידע והפיתוח היישומי – שמטרתו הענקת שירות, מידע וידע עבור עובדי תכנית יתד (בשנת הפיילוט), ולכלל הארגונים העוסקים בליווי צעירים ללא עורף משפחתי (בשנים הבאות).

3) יחד עם בנק לאומי, פיתחנו את מודל הליווי הכלכלי לצעירים ללא עורף משפחתי – מודל ייחודי וחדשני, המעניק כלים להתנהלות כלכלית נבונה, אחראית ומקדמת מתוך התבוננות בתפיסות, באמונות ובהתנהגות של הצעיר עם כספו.

4) יחד עם אונ' בן גוריון ומכללת ספיר קיימנו כנס אקדמי ראשון מסוגו בנושא "צעירים בסיכון בישראל: מדיניות, מחקר ופרקטיקה". בכנס נכחו חוקרים מהארץ ומהעולם, אשר עוסקים בצעירים בתחומים השונים – השתלבות חברתית, תעסוקה וקריירה ועוד.

5) יחד עם משפחת ארז, פיתחנו מודלים לתעסוקה וקידמנו צעירים להשכלה גבוהה בתחום המדעים.

6) יחד עם פילנתרופים מובילים בארץ, משרדי ממשלה ושותפים מהמגזר העסקי, המשכנו בפיתוח פרויקט 'עובדים ביחד' – המיזם התלת-מגזרי לקידום שילובם של צעירים בסיכון בתעסוקה במסגרת יישובי הדרום.

7) יחד עם קרן גלזר, משרד החינוך והמנהל לחינוך התיישבותי יזמנו את פרויקט "מעבר לעצמאות" – התכנית לליווי צעירים ללא עורף משפחתי בתוך הפנימיות. התכנית פועלת כיום בשלוש פנימיות ברחבי הארץ ומטרתה ללוות צעירים בשלב סיום התיכון, עזיבת המסגרת החינוכית והמעבר לשירות משמעותי, תוך הענקת כלים והנגשת ידע ובטחון.

8) יחד עם פורום הארגונים למען צעירים בסיכון ובתמיכתם של קרן גלזר וקרן גנדיר הרחבנו את פעילות הפורום, הגדלנו את משרת המנכ"לית למשרה מלאה, בנינו קורס למנהלי ארגונים העוסקים בליווי צעירים, פתחנו השתלמויות בנושאי מיניות, מיצוי זכויות מול גופי ממשלה וביטוח לאומי ועוד.

9) יחד עם קרן גלנקור לחינוך ורווחה, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, קרן רוגוף, קרן אריה יהודה ישראל ותורמים פרטיים נוספים, הענקנו לצעירי 'למרחב' מלגות לימודים, מלגות קיום, הכשרות, סדנאות וליווי אישי המותאם לצרכיו של כל צעיר וצעירה.

בנוסף לכל… גם התחדשנו!

צעד נוסף ומשמעותי עבורנו, הינו השקת אתר 'למרחב' החדש. זהו אתר חדשני ומקצועי, המציג את פעילותה הענפה של העמותה; את בתי למרחב; חומרי ידע ומחקר אודות צעירים; בלוג הבוגרים; שותפיה לדרך ועוד. אנו מזמינים אתכם להיכנס להתרשם: www.lamerhav.co.il

מאחורי פיתוח האתר מסתתר סיפור אחד, על קובי, צעיר ללא עורף משפחתי שסוגר יחד אתנו מעגל. הצעיר, שלווה במשך 8 שנים ע"י למרחב, היה חדור מוטיבציה להגשים את עצמו, צמח מתוך תהליך הליווי, מבחינה אישית ומקצועית, וסלל את דרכו המקצועית בתחום בניית אתרים. כשנדרשנו לחדש את האתר, כבר ידענו מי הכי מתאים למשימה. יחד עם הצעיר הגשמנו חלום משותף ויצאנו יחד 'למרחב'.

עם הפנים קדימה לשנת 2018-2019

שנת 2017 מאופיינת בחדשנות ארגונית ומימוש תהליכים אסטרטגיים. זהו תהליך מתמשך, שהחל עם זיהוי הצורך בהתאמת הארגון לעולם הטכנולוגי, הדינמי והמשתנה הן בתחומי המדיה, המיתוג והשיווק והן בתחום השותפויות בין המגזרים השונים בישראל. בהתאם לצמיחתה והתרחבותה של עמותת 'למרחב' והפיכתה לארגון תשתית, כך גדלות השותפויות והיוזמות, שמטרתן להגיע לכל הצעירים ללא העורף המשפחתי בישראל. בהתאמה, ומתוך החזון להרחיב את שירותיה, הגדילה 'למרחב' את כמות הצעירים המלווים באופן ישיר בכ-20% במהלך שנת 2017, ועתידה להגדיל את כמות הצעירים המלווים באופן ישיר ועקיף עד שנת 2019 בכ-100% ובכך לתמוך ב-1,000 צעירים ללא עורף משפחתי בישראל.

'למרחב' שמה לה למטרה לשנת 2018 לפתח ולהוביל פרויקט חדשני וייחודי בתחום האוריינות הדיגיטלית. מטרתו להעניק לצעירים ידע וכלים לשימוש נכון ומקדם באינטרנט, באופן שיעניק להם מידע, שירותים ותמיכה בחיי היום-יום. נושא זה זוהה כאחד מהנושאים בהם צוברים צעירים ללא עורף משפחתי פער בהשוואה לבני גילם והתגלה כצורך מהותי בחייהם.

פרויקט האוריינות הדיגיטלית, יחד עם הפרויקטים שפותחו בשנת 2017 ועתידים לגדול ולהתרחב, מאפשרים לנו להעניק מעטפת של ליווי ותמיכה הוליסטית לצעירים ללא עורף משפחתי באופן איכותי, מיטיב ומקדם.

תהליכי התפתחות אלה, לא היו מתאפשרים ללא תמיכתכם בפעילות העמותה. אנו רוצים להוקיר אתכם על שותפותיכם ולומר לכם תודה על האמונה בפועלינו ועל ההזדמנות שבזכותכם מוענקת לכל צעיר וצעירה ב'למרחב' להגשים את הפוטנציאל שלהם ולנפץ את תקרת הזכוכית של מעגל העוני בישראל.

בהערכה רבה,
signatures