יום הפליט הבינלאומי: אסיה אלדמע

אסיה אלדמע רכזת התכנית למבקשי מקלט כותבת:
"היום הוא יום הפליט הבין-לאומי.
בסוף שנת 2020 עמד מספר העקורים והפליטים בעולם על 82.4 מיליון בני אדם.
בישראל ישנם 28 אלף מבקשי מקלט. אנשים שנמלטו ממלחמות, אלימות, רדיפות והפרה של זכויות. חיים כבר למעלה מ10 שנים בחוסר וודאות בזמן שהם מחכים למענה לבקשות המקלט שלהם.
בשנה וחצי האחרונות אני עובדת בעמותת 'למרחב' כרכזת ומלווה בתכנית של צעירים מבקשי מקלט מאריתראה, סודן ואתיופיה. אני זוכה להכיר מקרוב אנשים מדהימים שרוצים לחלום, לחיות בכבוד ולפתח את עצמם כאינדיבידואלים.
 
אני רוצה ביום הזה דווקא לשתף במשהו ממש משמח שקורה בימים האחרונים. אחד הצעירים שאני מלווה, לואי, הוא רץ מרתון מקצועי, השנה הוא עבר את הקריטריון וטס להתחרות באולימפידת טוקיו כחלק מנבחרת הפליטים של האו"ם. בנבחרת יש פליטים מעוד מדינות בעולם והיא מאפשרת לספורטאים חסרי מעמד להגשים את עצמם ולהתחרות כמו שאר הספורטאים באולימפיאדה.
זאת הזדמנות בשבילם לעמוד יחד, להרים את הראש ולהיות גאים בהיותם פליטים.
אני יכולה להגיד לפחות על המציאות בחברה הישראלית שפליט/מבקש מקלט זה מושג שלצערי טעון בכל כך הרבה קונוטציות שליליות, מאבקים פוליטים ושנאה.
ופתאום הנבחרת הזאת מכניסה משהו חדש, לא מתנצל, שותפות גורל ורגש.
מחכה מאוד ל-8.8.21 בשעה 1 בלילה, לראות את לואי רץ מרתון בטוקיו.
מאחורי כל מספר עומד אדם שגורש מביתו וסיפור של עקירה, נישול וסבל. הם ראויים לתשומת ליבנו ולתמיכתנו לא רק בסיוע הומניטרי, אלא במציאת פתרונות למצוקתם", אומר הנציב העליון של האו"ם לפליטים ואני חושבת בדיוק כמוהו."